Nainen selvisi puhelinpalveluun jonotuksesta alle neljässä tunnissa

Posted by

Yllättynyt nainen ehti jonottaessaan pestä pyykit, täyttää veroilmoituksen ja harrastaa pikaisesti läheisyyttä puolisonsa kanssa.

Tuusulalaisnainen antoi toimituksellemme juttuvinkin oudosta tapauksesta, jossa pankin puhelinasiakaspalvelu vastasi hänen puheluunsa jo 3 tunnin ja 47 minuutin jonotuksen jälkeen. Kävimme haastattelemassa silminnähden hämmästynyttä naista, joka kuvaili kesäisen tiistai-illan tapahtumia yksityiskohtaisesti:
– Olin juuri tullut töistä ja soitin pankkiin hoitaakseni vero- ja laina-asioitani. Oletin aluksi, että puheluuni ei vastata saman vuorokauden puolella, joten jonottaessani heitin valkopyykit koneeseen, täyttelin veroilmoitukseni Verohallinnon sivuilla lähes valmiiksi ja ehdin harrastaa nopeasti laatuaikaa puolisoni kanssa. Koin valtavan järkytyksen, kun puheluun vastattiin jo heti Seitsemän uutisten jälkeen.

Asiantuntija epäuskoinen

Kun tuusulalaisnainen kertoi pankin asiakaspalvelun tapahtuneen ripeästi ja ystävällisesti, päätti Banaania.fin päätoimittaja ottaa yhteyttä Suomen asiakaspalveluyhdistyksen ammatinharjoitusosasto SAA:han. Kuvailimme toiminnanjohtaja Jussi Peltoselle naisen kertomia tapahtumia, jolloin hän antoi Banaania.fille lyhyen kannanoton; ”Tapahtuman aitous on kyseenalainen. Alle viisi tuntia kestävä jonotus on näissä kuvailluissa olosuhteissa harvinainen sattuma. Se, että asiakaspalvelija oli samalla selkeästi ammattitaitoinen ei tue tarinan uskottavuutta.”

15.7.2019 Teppo Alias, Tuusula